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3D Virtual Reality Game with Deep Learning-based Hand Gesture Recognition
딥러닝 기반 손 제스처 인식을 통한 3D 가상현실 게임
딥러닝 기반 손 제스처 인식을 통한 3D 가상현실 게임
J Korea Comput Graph Soc 2018;24(5):41-48.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2018.24.5.41
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Simultaneous Simplification of Multiple Triangle Meshes for Blend Shape
블렌드쉐입을 위한 다수 삼각 메쉬의 동시 단순화 기법
블렌드쉐입을 위한 다수 삼각 메쉬의 동시 단순화 기법
J Korea Comput Graph Soc 2019;25(3):75-83.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2019.25.3.75
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Real-Time GPU Technique for Extracting Mesh Isosurfaces from BCC Volume Datasets
BCC 볼륨 데이터로부터 실시간으로 메시 형태의 등가면을 추출하는 GPU 기법
BCC 볼륨 데이터로부터 실시간으로 메시 형태의 등가면을 추출하는 GPU 기법
J Korea Comput Graph Soc 2020;26(4):17-26.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2020.26.4.17
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Speech Animation Synthesis based on a Korean Co-articulation Model
한국어 동시조음 모델에 기반한 스피치 애니메이션 생성
한국어 동시조음 모델에 기반한 스피치 애니메이션 생성
J Korea Comput Graph Soc 2020;26(3):49-59.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2020.26.3.49
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K-SMPL: Korean Body Measurement Data Based Parametric Human Model
K-SMPL: 한국인 체형 데이터 기반의 매개화된 인체 모델
K-SMPL: 한국인 체형 데이터 기반의 매개화된 인체 모델
J Korea Comput Graph Soc 2022;28(4):1-11.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2022.28.4.1
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Drone Obstacle Avoidance Algorithm using Camera-based Reinforcement Learning
카메라 기반 강화학습을 이용한 드론 장애물 회피 알고리즘
카메라 기반 강화학습을 이용한 드론 장애물 회피 알고리즘
J Korea Comput Graph Soc 2021;27(5):63-71.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2021.27.5.63
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A Study on the Design and Effect of Feedback for Virtual Reality Exercise Posture Training
가상현실 운동 자세 트레이닝을 위한 피드백 설계 및 효과 연구
가상현실 운동 자세 트레이닝을 위한 피드백 설계 및 효과 연구
J Korea Comput Graph Soc 2020;26(3):79-86.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2020.26.3.79
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Emotion Training: Image Color Transfer with Facial Expression and Emotion Recognition
감정 트레이닝: 얼굴 표정과 감정 인식 분석을 이용한 이미지 색상 변환
감정 트레이닝: 얼굴 표정과 감정 인식 분석을 이용한 이미지 색상 변환
J Korea Comput Graph Soc 2018;24(4):1-9.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2018.24.4.1
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MPM-Based Angular Animation of Particles using Polar Decomposition Theory
극 분해 이론을 활용한 MPM기반의 입자 회전 애니메이션
극 분해 이론을 활용한 MPM기반의 입자 회전 애니메이션
J Korea Comput Graph Soc 2022;28(4):13-22.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2022.28.4.13
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A Comparative Study on the Structure and Implementation of Unity and Unreal Engine 4
유니티와 언리얼 엔진 4의 구조와 구현 방식 비교 연구
유니티와 언리얼 엔진 4의 구조와 구현 방식 비교 연구
J Korea Comput Graph Soc 2019;25(4):17-24.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2019.25.4.17
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On-line Motion Synthesis Using Analytically Differentiable System Dynamics
분석적으로 미분 가능한 시스템 동역학을 이용한 온라인 동작 합성 기법
분석적으로 미분 가능한 시스템 동역학을 이용한 온라인 동작 합성 기법
J Korea Comput Graph Soc 2019;25(3):133-142.
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Motion based Autonomous Emotion Recognition System: A Preliminary Study on Bodily Map according to Type of Emotional Stimuli
동작 기반 Autonomous Emotion Recognition 시스템: 감정 유도 자극에 따른 신체 맵 형성을 중심으로
동작 기반 Autonomous Emotion Recognition 시스템: 감정 유도 자극에 따른 신체 맵 형성을 중심으로
J Korea Comput Graph Soc 2023;29(3):33-43.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2023.29.3.33
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Deep Learning based Color Restoration of Corrupted Black and White Facial Photos
딥러닝 기반 손상된 흑백 얼굴 사진 컬러 복원
딥러닝 기반 손상된 흑백 얼굴 사진 컬러 복원
J Korea Comput Graph Soc 2018;24(2):1-9.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2018.24.2.1
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Comparative analysis of the deep-learning-based super-resolution methods for generating high-resolution texture maps
고해상도 텍스처 맵 생성을 위한 딥러닝 기반 초해상도 기법들의 비교 분석 연구
고해상도 텍스처 맵 생성을 위한 딥러닝 기반 초해상도 기법들의 비교 분석 연구
J Korea Comput Graph Soc 2023;29(5):31-40.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2023.29.5.31
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Development of VR Healing Content ‘NORNIR’ Using Color Therapy
컬러테라피를 활용한 VR 힐링 콘텐츠, ‘노르니르’ 개발
컬러테라피를 활용한 VR 힐링 콘텐츠, ‘노르니르’ 개발
J Korea Comput Graph Soc 2020;26(3):143-153.
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Motion Sickness Measurement and Analysis in Virtual Reality using Deep Neural Networks Algorithm
심층신경망 알고리즘을 이용한 가상환경에서의 멀미 측정 및 분석
심층신경망 알고리즘을 이용한 가상환경에서의 멀미 측정 및 분석
J Korea Comput Graph Soc 2019;25(1):23-32.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2019.25.1.23
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Kidney Tumor Segmentation Using a Hybrid CNN-Transformer Network for Partial Nephrectomy Planning
부분 신장 절제술 계획을 위한 하이브리드 CNN-트랜스포머 네트워크를 활용한 신장 종양 분할
부분 신장 절제술 계획을 위한 하이브리드 CNN-트랜스포머 네트워크를 활용한 신장 종양 분할
J Korea Comput Graph Soc 2024;30(4):11-18.
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A Conservative USCIP Simulation Method for Shallow Water
물 표면 시뮬레이션을 위한 보존적 USCIP법
물 표면 시뮬레이션을 위한 보존적 USCIP법
J Korea Comput Graph Soc 2019;25(5):21-30.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2019.25.5.21
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Development of contents based on virtual environment of basic physics education
기초 물리 교육목적의 가상환경 기반 콘텐츠 개발 및 활용
기초 물리 교육목적의 가상환경 기반 콘텐츠 개발 및 활용
J Korea Comput Graph Soc 2023;29(3):149-158.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2023.29.3.149
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Research on Effective Feature Vector Configuration for Motion Matching in Locomotive Motion Generation
보행 동작 생성을 위한 모션 매칭의 효과적인 특징 벡터 설정에 관한 연구
보행 동작 생성을 위한 모션 매칭의 효과적인 특징 벡터 설정에 관한 연구
J Korea Comput Graph Soc 2023;29(3):159-166.
https://doi.org/10.15701/kcgs.2023.29.3.159
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https://doi.org/10.15701/kcgs.2023.29.3.159